Co warto wiedzieć o świeżych rybach?

Jeśli chcesz zachować zdrowie i wzmocnić odporność – wprowadź świeże ryby do diety. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ  to wartościowy i odżywczy posiłek, który pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego Twojego organizmu. Z tego artykułu dowiesz się, jakie korzyści płyną z ich regularnego spożywania, które gatunki są najzdrowsze, a także jak rozpoznać, czy ryby, które kupujesz, zachowały swoją świeżość.

Jakie najważniejsze zalety dla zdrowia ma jedzenie świeżych ryb?

To prawdziwa bomba witaminowa i zestaw cennych dla Twojego organizmu składników. Zawierają między innymi – witaminę A, B, D oraz E, a także fosfor, magnez, potas, sód, cynk, żelazo czy jod. Jednak przede wszystkim w ich składzie znajdują się prozdrowotne kwasy tłuszczowe omega-3. W jaki sposób te substancje wpływają na organizm? Stymulują odporność, dzięki czemu zapomnisz o sezonowych infekcjach. Co więcej – korzystnie wpływają na wzrok, usprawniają pracę mózgu i poprawiają pamięć. Zapobiegają rozwojowi chorób nowotworowych, wzmacniają kości i ograniczają ryzyko wystąpienia zwyrodnienia stawów, a także regulują pracę mięśnia sercowego i poprawiają stan skóry w przypadku schorzeń dermatologicznych. Największą ilość tych dobroczynnych składników posiadają świeże ryby morskie, takie jak halibut, łosoś czy dorsz, które znajdziesz w naszym restauracyjnym menu.

Gdzie kupować ryby i jak rozpoznać, czy zachowały swoją świeżość?

Ryby najlepiej kupować u sprawdzonych dostawców, którzy sprowadzają je bezpośrednio znad morza. Warto również wybierać ryby morskie i unikać tych hodowlanych, ponieważ mogą zawierać szkodliwe dla zdrowia substancje. Tylko dobrej jakości świeże ryby zachowują najwięcej składników odżywczych, dzięki czemu korzystnie wpływają na zdrowie. Wybierając ryby, przede wszystkim zwróć uwagę na skrzela – czy mają intensywną, czerwoną barwę. Równie ważny jest ich zapach – powinien być stosunkowo delikatny i neutralny. Oczy powinny być okrągłe i lśniące, a mięso twarde i elastyczne.